URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#368770
Verze : 0
L-410UVP-E20 - modernizácia lietadla L-410UVP-E3 s bezgenerálkovou prevádzkou. Umožňuje prepraviť 19 pasažierov. Lietadlá L-410UVP-E20 sú zaradené do výzbroje Vzdušných síl OS SR ako náhrada starších typov L-410.
Lietadlo ev. č. 2818 má zabudované koncovky pre sťahovanie záznamov FDR, CVR, digitálnu avioniku, TCAS a disponuje plnou zástavbou LCD a DVD. Podľa aktuálnej potreby prevádzkovateľa môžu byť sedačky nahradené servisnými stolíkmi, je možné inštalovať interiér pre VIP, alebo prvky pre verziu Para, Cargo atď.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#341704
Verze : 0
Lietadlo L410UVP-E20 bolo koncom apríla 2013 certifikované Európskou agentúrou pre bezpečnosť civilného letectva EASA na novú pohonnú jednotku typu GE H80-200 a vrtuľu Avia AV-725 (vychádzajúcu z doterajšej vrtule Avia V-510). Koncom augusta 2013 bol motor certifikovaný aj ruským leteckým úradom MAK. Motor H80 nahradí u vyrábaných lietadiel doterajší motor M601E.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#497957
Verze : 0
V rokoch 2011-2015 bolo Vojenskému letectvu Ruskej federácie dodaných celkom 15 ks L-410UVP-E20, z toho posledné 4 v roku 2015 (minimálne tieto 4 majú motory GE Aviation H80-200). Posledné dodané lietadlá boli zaradené do služby u 390. samostatného zmiešaného leteckého pluku (390. OSAP) na letisku Kolcovo (Jekatěrinburg).
Zdroj: VANKA Pavel: Nové letouny pro Rusko v roce 2015; ATM 12/2015; ISSN-1802-4823
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#544017
Verze : 1
Reklama
Let L-410UVP-E20 (M601E)
Posledním letounem Let L-410UVP-E20 s motory Walter M601E a vrtulemi Avia V510 je stroj výrobního čísla 2903. Stroj vyrobila společnost Aircraft Industries v Kunovicích pro Air Guyane Expres. Byl zalétán s poznávací značkou OK-JDB a současné době létá jako F-OIXT. K zákazníkovi odlétl z továrního letiště 10. Ledna 2014. Letoun je vybaven digitální avionikou, autopilotem a devatenáctimístná kabina je osazena demontovatelnou interiérovou sadou se sklopnými sedadly.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#554893
Verze : 2
Let L-410UVP-E20 (H80)
Koncem roku 2013 proběhly v Nepálu zkoušky letounu Let L-410UVP-E20. Cílem celého tesového procesu bylo certifikovat tento typ s motory GE Aviation H80 pro provoz z vysoko položených malých letišť. Za tímto účelem byl vytvořen tzv. STOL manuál, podle kterého by měli starty a přistání na těchto specifických drahách probíhat. Zkoušek se proto také zúčastnili odborníci z nepálského leteckého úřadu (CAAN). Testovací stroj s poznávací značkou OK-LEK odstartoval z Kunovic 30. listopadu 2013 s osádkou ing. Petr Jarocký, Vladimír Flégr a Karel Zatloukal. Několik měřených vzletů a přistání se uskutečnilo na letišti Jomsom (2783 m n. m, 745 m délka dráhy). Jedno přistání a vzlet se uskutečnil i na letišti Lukla, které leží cca ve výšce 2770 m n. m. a má dráhu se sklonem 12 procent dlouhou necelých 500 m.
Letoun ve zkouškách uspěl a byl pro něj vydán typový certifikát pro provoz s cestujícími v Nepálu.
Do Nepálu byly následně dodány v letech 2014 až 2015 dva letouny L-410UVP-E20 určené pro společnost Goma Air. Ta je využívala pro transport turistů na vnitrostátních linkách a v Nepálu byly nasazeny na jednu z nejrizikovějších tras Káthmándú – Lukla. V březnu 2017 se Goma Air přejmenovala na Summit Air a v květnu 2017 ztratila jeden L-410UVP-E20 (9N-AKY) při nehodě. Druhý letoun (9N-AMH) byl zničen při nehodě v neděli 14. dubna 2019. Stroj společnosti Summit Air mířil z města Lukla do nepálské metropole Káthmándú, když při startu okolo deváté hodiny ranní místního času narazil do vedle stojící helikoptéry aerolinek Manang Air. Podle zástupce leteckých úřadů letoun dostal na rozjezdové dráze smyk. Po nárazu se oba stroje vzňaly.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#585003
Verze : 1
Na súkromnom letisku s meistnm názvom Volžanka (juhovýchodný okraj obce Jurjevskoje, Kalininský rajon Tverskej oblasti), na ľavom brehu rieky Volha prebiehajú testy plavákovej verzie lietadla L-410UVP-E20 s registračným číslom RF-67758.
Na základe dostupných informácií je plaváková verzia L-410UVP-E20 vyvíjaná na základe požiadavky Ministerstva obrany Ruskej federácie v Zvláštnej konštrukčnej kancelárii experimentálnych lietadiel Moskovského leteckého inštitútu (Отраслевое специальное конструкторское бюро экспериментального самолетостроения Московского авиационного института - ОСКБЭС МАИ). Je predpoklad že plaváková verzia lietadla bude súčasťou výstavy Hydroaviasalon 2018, ktorý sa začina 06.09.2018 v meste Gelendžike (Геленджике).
Prvé snímky plavákoveho L-410UVP-E20 boli získané v júli 2018 v dielňach spoločnosti UZGA Jekaterinburg (Уральский завод гражданской авиации - УЗГА). Rovnaké lietadlo bolo ešte predtým, začiatkom roku 2017 zachytené pri skúškach lyžového podvozku, realizovaného spoločnosťou PAO PO Strela z Orenburgu.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#607392
Verze : 1
V druhej polovivi októbra 2020 prevzala poľská Pohraničná stráž (Straż Graniczna) dvojicu lietadiel L-410UVP-E20. Tender na dodávku dvojice hliadkových lietadiel vyhrala spoločnosť Let Kunovice v roku 2018. Na kontrakte v hodnote 109,8 milióna zlotých sa okrem Letu podieľala aj nemecká spoločnosť Aerodata, ktorá dodala a inštalovala špeciálne hliadkové vybavenie. Proces odovzdania lietadiel bol ukončený k 09.11.2020. Lietadlá s domovskou základňou v Gdaňsku sú predurčené na plnenie hliadkových úloh nad námornou i pozemnou hranicou nielen v prospech Poľskej republiky, ale v prípade potreby aj v prospech EÚ v rámci organizácie FRONTEX.
Mimo dvojice pilotov tvorí posádku lietadla aj max. 5 operátorov prieskumného systému. Jeho hlavnou zložkou je 360° rádiolokátor Osprey 30 a elektrooptická a infračervená kamera MX-15. Prístrojové vybavenie umožňuje rádiolokačne zisťovať a identifikovať námorné, pozemné i vzdušné ciele a následne ich vizuálne zobraziť až na vzdialenosť 15 km. Na analýzu signálov z jednotlivých zariadení slúži systém Medusa. Komunikácia v reálnom čase (vrátane prenosu multimediálnych súborov - fotografií a videí snímaných prieskumnými prostriedkami) je zabezpečená satelitným komunikačným systémom.
Bílá / White
Černá / Black
Červená / Red
Žlutá / Yellow
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
L-410UVP-E20, Straż Graniczna. Na lietadlách je ešte česká imatruikulácia,ktorú lietadlá nosili počas letových skúšok a preletu k odberateľovi.
URL : https://www.valka.cz/Let-L-410UVP-E20-t91488#655199
Verze : 6
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.